Noinhan sitä täälläpäin Suomea sanotaan, kun halutaan, että toinen ei lähde tai ainakin pysäyttää kulkunsa. Niin, kirjakielen mukaan elä mää on älä mene. Sitä voi toivoa vaikeissa tilanteissa ollessaan vaikkapa lähimmäisiltään, entiseltä työkaveriltaan tai entisiltä harrastusystäviltään. Pahimmillaan käy niin, että esimerkiksi vakavankin sairauden iskiessä kaikki menevät vähitellen pois. Valuvat pikkuhiljaa … Jatka artikkelin Elä mää lukemista